Schouwsysteem



Het spoor op onvolkomenheden controleren bij een snelheid van 80 km/uur.

Een opstelling van in totaal 6 camera's, 12 flitsers, 8 PC's en het nodige aan randapparatuur gemonteerd onder een trein.
Hiermee wordt van elke spoorstaaf van weerszijde om de 50 cm een foto gemaakt. Gelijktijdig wordt van het spoorbed over een breedte van 3 meter een scan gemaakt. M.b.v. GPS wordt de positie bepaald en gerelateerd aan de foto's opgeslagen. Na een schouwrit worden de harddiscs verwijderd en vanachter het bureau worden de beelden beoordeeld.
Voordeel van deze werkwijze: de activiteit in het spoor kan uitgevoerd worden door een trein die in het reguliere treinverkeer opgenomen is. Het traject dat geschouwd wordt hoeft niet buiten dienst gesteld te worden.

Frans is hierbij verantwoordelijk geweest voor het concept van de behuizing, de engineering en de begeleiding van de realisatie.
Belangrijkste kenmerken:
-b x l x h = 2000 x 2700 x 400 mm
-lade is aan beide zijde van van de trein 2700 mm uitschuifbaar (voor onderhoudswerkzaamheden aan de hardware)
-lade: gezet en gelast aluminium plaat voorzien van een poedercoating
-huis: gezet en gelast staal plaat voorzien van een poedercoating
-in de lade is een spiegel van 2000 mm lang gemonteerd t.b.v. de scan camera